Milli Eğitim Andımız ve İstiklal Marşını Kaldırdı

Sponsorlu Bağlantılar

Andımız ve İstiklal Marşı Artık Zorunlu Değil

Var olan eksikliklerin farkında olan Milli eğitim köklü değişiklikler yapmak üzere. Eğitim sisteminde daha ileri seviyedeki değişikliklerin ancak temelden başlayarakyapılması gereğinin farkına varan kurum başlangıç için şu değişiklikleri yapacak;

Andımız ve İstiklal Marşı zorunlu olmaktan çıkarılıyor

Milli Eğitim Şûrası’nın 4’üncü gününde, tartışılacak kararlar alındı. 8 yıllık kesintisiz eğitim 13 yıla uzatılırken, öğrencilerin sabahları okuduğu “Andımız” ve “İstiklal Marşı” zorunlu olmaktan çıkarıldı. 8. sınıfta yapılan SBS’nin de uzun vadede kaldırılması için çalışma başlatıldı.

İstiklal Marşı Kaldırılmalı Mı? (Anket)

Milli Eğitim Şûrası’ndan, 8 yıllık kesintisiz eğitimi delecek bir karar çıktı. Zorunlu eğitim; 1 yıl okul öncesi eğitim, 4 yıl temel eğitim, 4 yıl yönlendirme ve ortaöğretime hazırlık eğitimi, 4 yıl ortaöğretim olmak üzere 13 yıl olacak şekilde belirlendi. Bu süreçle, kapatılan imam hatip liselerinin ortaokul kısımlarının yeniden açılması sağlandı.

İmam Hatipte Yaş Düşürüldü

Eğitim Bir-Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu’nun eğitim sürelerine ilişkin “1 yıl okul öncesi eğitim, 4 yıl temel eğitim, 4 yıl yönlendirme ve ortaöğretime hazırlık eğitimi, 4 yıl ortaöğretim olmak üzere zorunlu eğitim 13 yıl olsun” önerisi alkışlar ile genel kuruldan geçti. Kabul gören öneriye göre aileler, ilköğretim 5. sınıftan mezun olan öğrenciyi ister meslek lisesine, ister genel liseye, ister imam hatip lisesine gönderebilecek.

Din Dersi 1. Sınıftan Başlayacak

Din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin çoğulcu bir anlayışla tüm öğretim kurumlarında daha etkin olarak okutulması önerisi de kurul gündemine getirildi. Alevilerin din dersinden muaf olma isteği, bu önerinin kabulü ile rafa kalkmış oldu. Eğitim Bir-Sen Genel Başkanı Ahmet Gündoğdu’nun “din dersinin ilk ve ortaöğretimin tüm sınıflarında daha etkin olarak okutulması” önerisi kabul gördü. Böylece ilköğretim 4. sınıfta okutulmaya başlanan din dersinin birinci sınıfa kadar indirilmesi gündemde. “Din dersi seçmeli olsun” önerisi de kabul edildi. Şûrada öğretmenler, törenlerin rutin ve zoraki katılımdan çıkarılmasını önerdi.

İstiklal Marşı Kalkıyor

Kabul gören maddenin oylanarak şûranın raporunda yer alması durumunda, öğrencilerin sabahları okuduğu Andımız ve İstiklal Marşı da zorunlu olmaktan çıkacak. Madde şöyle: “Törenler ve toplantılar; paylaşma, bütünleşme, denetim ve kontrol mekanizmaları olup okul yönetimi tarafından kültürü etkileme, değiştirme ve yeni değerlerin paylaşılması amacıyla rutin ve zoraki katılıma dayalı etkinlikler olmaktan çıkarılıp yoğun olarak ortak duygu ve değerlerin paylaşımını sağlayacak şekilde düzenlenmelidir.”

SBS Kalkıyor

Öğretmenler, ortaöğretime geçişte sınav sistemi yerine okul başarısının geçerli olması gerektiği görüşünde birleşti. Öneri genel kurul tarafından benimsendiği için 8. sınıf sonunda yapılan “Seviye Belirleme Sınavı”nın uzun vadede kaldırılması için çalışma başlatılacak.

DİNE BRANŞ ÖĞRETMENİ

Din kültürü ve ahlak bilgisi dersi ile milli güvenlik derslerine branş öğretmenlerinin girilmesi önerisi kabul edildi. Bazı okullarda imamlar din derslerine giriyordu.

Sponsorlu Bağlantılar

Benzer Yazılar


(22) Yorum

    tuğba
    11 Mart 2012 - 23:02

    böyle birşey nasıl olabilir ya M.KEMAL ATATÜRK onu bize armağan etti .. herkeze sesleniyorm marşımıza sahip çıkalım kaldırılmasın..

    şema
    16 Eylül 2011 - 10:42

    sabahları çocukların güneşin altında ve soğukta üşüyerek yapmış oldukları tören sadece çocukların derslerine başladıklarında yarım saat te kendilerine gelmelerine dersse geç adaptasyon sağlamarına ne gibi katkısı oluyor soruyorum okul hayattınız bitince milliyetçilikten uzaklaşıyormusunuz merak ettim doğrusu bu vatan bu millet ancak yürekle savunulur ve sevilir cumhuriyet kurulmadan önce bu toprakların insanları topraklarını tek vucut savunurken sabah törenleri yoktu belirtirim arkadaşlar.

    Agresif
    09 Ağustos 2011 - 17:40

    Bune yaa. Ülkeyi yavaş yavaş çığrından çıkarıyorlar. Zaten okulda adam gibi adam yok bi tek ben okuyorum resmen marşlarımızı. Şimdi kökten mi kaybedicez. Yazıklar olsun ne biçim Türksünüz yaa!

    serap
    13 Mart 2011 - 16:27

    andımız,ı çok sevdiğim için çok güzel olmuş diyorum.

    jnk
    31 Ocak 2011 - 20:57

    Sadece Andımız ile ilgili bir karar alınmış; İstiklal Marşı gündeme bile gelmemiştir.

    ASIM
    31 Ocak 2011 - 12:25

    kimden emir almış sorarım bu marşı tekrar okusun ki ne için yazıldığını anlamaya çalışsın bu güne kadar anlayamamış bakan olmuş ama . Bu dünyada yaşayıp bu marşı okumaya gocunan bir tane TÜRKİYE vatandaşı yoktur inanmıyorum.Ben okumam diyen varsa o saten anadolunun insanı deyildir. Siz nimet hanım bir hata yapmış olabilirsiniz ve (zararın neresinden dönerseniz kardır) ata sözünü hatırlatır ve bu yanlıştan vaz geçmenizi bekliyoruz.

    NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

    ali
    30 Ocak 2011 - 22:36

    sonunda kaldırılacak oh bee

    hüseyin
    30 Ocak 2011 - 22:08

    istiklal marşının zorunluluktan çıkarılması çok büyük terbiyesizlik bu terbiyesizliği bu millet affetmez herkes haddini bilmeli diyorum

    sercan
    05 Aralık 2010 - 22:58

    sayın nimet cubukcu size sesleniyorum istiklal marşını kaldırmak yürek ister kaldırdıgınız andan itibaren kıyamet kopar bu türkiyede haberiniz olsun arkadaşlar protesto yaparlar vede türk poliside engelleyemez bu kadar insanı haberiniz varmı

    istiklal marşımızı çıkaran mehmet akif ersoya teşekür ederiz?özellikle ve özenle istiklal marşını yazıyorum buraya yazdıgım kısmın şurasına bakmanızı istiyorum.

    (Bastığın yerleri ‘toprak’ diyerek geçme, tanı!
    Düşün altındaki binlerce kefensiz yatanı.
    Sen şehid oğlusun, incitme, yazıktır, atanı.
    Verme, dünyâları alsan da bu cennet vatanı.

    Kim bu cennet vatanın uğruna olmaz ki feda?
    Şühedâ fışkıracak toprağı sıksan, şühedâ!
    Cânı, cânânı, bütün varımı alsın da Hudâ,
    Etmesin tek vatanımdan beni dünyâda cüdâ)

    KALDIRACAK BABA YİGİT VARSA BUYURSUN GELSİN TELEVİZYON KARŞISINA BEKLERİZ 70 MİLYONUN ÖNÜNDEDE SÖLEMENİZİ İSTİYORUZ BUYRUN

    Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak
    Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak.
    O benim milletimin yıldızıdır parlayacak!
    O benimdir, o benim milletimindir ancak!

    Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilal!
    Kahraman ırkıma bir gül… ne bu şiddet, bu celâl?
    Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helal.
    Hakkıdır, Hakk’a tapan milletimin istiklal.

    Ben ezelden beridir hür yaşadım, hür yaşarım;
    Hangi çılgın bana zincir vuracakmış? Şaşarım!
    Kükremiş sel gibiyim, bendimi çiğner, aşarım.
    Yırtarım dağları, enginlere sığmam, taşarım.

    Garbın âfâkını sarmışsa çelik zırhlı duvar.
    Benim iman dolu göğsüm gibi serhaddim var.
    Ulusun, korkma! Nasıl böyle bir imânı boğar,
    ‘Medeniyyet!’ dediğin tek dişi kalmış canavar?

    Arkadaş, yurduma alçakları uğratma sakın;
    Siper et gövdeni, dursun bu hayâsızca akın.
    Doğacaktır sana va’dettiği günler Hakk’ın,
    Kim bilir, belki yarın, belki yarından da yakın.

    Bastığın yerleri ‘toprak’ diyerek geçme, tanı!
    Düşün altındaki binlerce kefensiz yatanı.
    Sen şehid oğlusun, incitme, yazıktır, atanı.
    Verme, dünyâları alsan da bu cennet vatanı.

    Kim bu cennet vatanın uğruna olmaz ki feda?
    Şühedâ fışkıracak toprağı sıksan, şühedâ!
    Cânı, cânânı, bütün varımı alsın da Hudâ,
    Etmesin tek vatanımdan beni dünyâda cüdâ.

    Rûhumun senden İlahî, şudur ancak emeli:
    Değmesin ma’ bedimin göğsüne nâ-mahrem eli!
    Bu ezanlar-ki şehâdetleri dinin temeli-
    Ebedî yurdumun üstünde benim inlemeli.

    O zaman vecd ile bin secde eder -varsa- taşım.
    Her cerîhamdan, İlâhî, boşanıp kanlı yaşım;
    Fışkırır rûh-ı mücerred gibi yerden na’şım;
    O zaman yükselerek arşa değer belki başım!

    Dalgalan sen de şafaklar gibi ey şanlı hilâl!
    Olsun artık dökülen kanlarımın hepsi helâl.
    Ebediyyen sana yok, ırkıma yok izmihlâl;
    Hakkıdır, hür yaşamış, bayrağımın hürriyet,
    Hakkıdır, Hakk’a tapan milletimin istiklâl!

    yasin
    04 Aralık 2010 - 00:42

    böyle saçmalık, böyle vatan hayinliği,böyle yobazlık olurmu ya!!! Teklifi bile çok çirkin yazık yazık. Vatanı ne hale getiriyosunuz.Bu bölücülüktür halkı ayrıştırmaktır

    bahadır
    02 Aralık 2010 - 19:07

    eğer ilerde belirli bir birikimim olursa hiçbir kuvvet benim çocuğumu bu okullara göndertemez. tutarım özel hocaları. verirler eğitimini. bakın ben inşaat mühendisliği son sınıf öğrencisiyim. anadolu lisesi çıkışlıyım. 2 senem hazırlıklarla heba oldu. lisede almanca hazırlık burada ingilizce hazırlık verdiler. eğitim kalitesi zaten yerlerde. kaldı ki sömürge olmuşuz bir adımız eksik. ben bıktım. idealist ruhum yok oldu. net söylüyorum çalışma azmimi sömürdü okul. piyasada üretimin karşılığı değer alırsınız. o kadar yıl okudum üretime dair hiçbir donanımım yok. sadece hammallık öğrettiler. bunu çarp bunu böl. niye sorusunun tek cevabı durum tarifi oldu ki farklı durumlarda sadece bakalım diye. protesto mu etmek istiyorsunuz bir yıllığına herkes okuldan çocuğunu alsın.
    ondan sonra işler nasıl düzeliyor görün. ama yapamazsınız. çünkü çocuklarınızın kaybolan yıllarının sorumlusunu devlet olarak görmek hoşunuza gider. ama unutmayın bu rezalete mahkum bırakılan her çocuğun sorumlusu önce göz yuman anne ve babasıdır.

    berna
    01 Aralık 2010 - 02:11

    biz türk toplumu olarak sesimizi duyuruyoruz eğer biraz düşünceliyseniz bu sayfadaki yorumları dikkate alın eğer umursamaz vurdum duymazsanız o kimliğinizdeki tc vatandaşı yazısınıda kaldırtın biz sesiimizi duymayan bi hükümeti istemiyoruz lanetliyoruz bu bayrak altında yaşayım ülke değerlerine sahip çıkmayanı nefretle kınıyoruz hem siz kimsinizki 100yıllık geleği göz ardı edip hiçe sayarcasına en güzel eserimizi kaldırırsınız ellerinizi çekin bizim tarihimizden

    kenan
    30 Kasım 2010 - 16:05

    Bu zihniyeti şiddetle kınıyor ve lanet okuyorum…İstiklal marşını ve andımızı nasıl kaldıra bilirler.bözyle yaparak TÜRK lük şuurumuzu yok etmeye çalışıyorlar.Ama şunu bilsinlerki bu VATAN evlatları benbliğini yitirmicektir.Bu zihniyeti çıkaranlara ve bu zihniyete izin veren leri lanetliyorum …NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

    şirin
    30 Kasım 2010 - 09:07

    nasıl bir anlayış,nasıl bir zihniyettir bu.resmen şoktayım.bu haberi okuyunca içim sızladı benim sizin bu kararı alırken hiçmi vicdanınız sızlamadı.şehitlerimize yaptığınız saygısızlığı düşündükçe kahroluyorum.sizde kahrolun.ben elimden geleni yapıcağım kendi adıma herkezide bu kararı protestoya davet ediyorum.ayrıca daha çok insanın duyması için elimizden geleni yapalım.çüünkü yaşadığımız herşey bilinçsizliğimizin eseri.özel paylaşım sitelerinde bu konuyu paylaşalım ve elimizden geldiğince daha çok insana anlatalım

    Volkan
    29 Kasım 2010 - 18:56

    arkadaşlar hepinize sesleniyorum Türk olmak bu deyildir. şu an hepimizin yaptığı lafta. ne yaptık ki Türkiye için bu vatan için söyleyin bana. bizler farkında olmadan batılaştık kendi benliğimizi kaybettik siz neden bahsediyorsunuz. bu ülke için hiçbirşey yapmayın sonrada söz konusu olunca istiklal marşımız kalkmamalı diye haykırın. sen kıyafetinle saç-sakal sitilinle konuşma tarzınla hayat felsefenle Türklük diye bişey bırakmamışsın ki istiklal marşına sahip çıkasın.

    Necati ( Kurtuluş)
    29 Kasım 2010 - 00:11

    Istiklal marşimizi kaldirmak yürek ister. önce cok sinirlendim ama sonra kendime şu soruyu sordum ne kaybedersin hic bir sey. O zaman kellemi ortaya koydum canimizi O şanli Bayrak icin o ruhlari titreten marşimiz icin Jön-TÜRKLER yoldayiz hemde meclisi ele gecirene kadar dünyayi ayaga kaldiracak cesaretimiz asaletimiz hemde kaya gibi yüregimiz var. Babamiz belli..! Babasi belli olmayanlar dener acaba başarirmi bu da soru işareti? Bir Türk Dünyaya bedeldir.Atatürk boş yere söylememiş..! Kaybedecek hic bir şeyimiz yok.! Bir şeyler kazanmak isteyenler korksun.

    Not: haber ne derece dogru merakla bekliyorum!

    zehra
    26 Kasım 2010 - 18:18

    bi şey söyleyecem nimet çubukçu gerçekten ama gerçekten çok güzel karar vermiş.biz öğrenciler onu zaten doğru dürüst okumuyoruz bile ve doğru okuyan bizim okulda ki bizim okulun mevcudu 1600 civarında herkes gülüyo birbirini kaktırıp itiyo bence asıl o zaman istiklal marşına saygısızlık ediyoruz ve istediğiniz kadar reddedin bu doğrudur.

    Çalı Kuşu
    26 Kasım 2010 - 13:21

    Haberi verirken “Var olan eksikliklerin farkında olan Milli eğitim” diye başlamış site. Andımızı ve istiklal marşımızı okumak bir eksiklikmiydi? Abes birşeymiydi? Aslımızı ortaya koyan bu kadar önemli bir konu nasıl bu kadar sıradan bir şeymiş gibi bir kalemde silinip kaldırılabilir? Kimin haddine bu? Kime sordular?

    müge
    25 Kasım 2010 - 11:12

    ya nasıl böyle birşey olabilir hala şoktayım nasıl buna cesaret edebilirler bizim aslımızı yok etmeye çalışıyorlar.Devletler tarihiyle milliyetçi duygularıyla yaşar.Tamamen asimile topluma doğru gidiyoruz.Allah hepsini nasıl biliyorsa öyle yapsın.Kendilerini ne zannediyor bunlar. Kime neye hoş görünmeye çalışıyosun.Böyle yapınca AB ye gireceğini mi sanıyosun.Ben bunu hazmedemem İSTİKLAL MARŞIMIN okullarda kaldırılmasını hazmedemem

    tugba
    09 Kasım 2010 - 12:40

    17.affınıza sığınıyorum.
    siz kimsiniz?
    türk topraklarında, binlerce insanın kanının bütün coğrafyayı suladığı bu topraklarda, üstelik hala aynı ruh millette varken, üstelik bunu herkes bilirken, üstelik atatürk gibi bir liderin evlatlarıyken biz, siz kim oluyorsunuz da haftada 2 kere, o kurşunlar arasında bir an bile tereddüt etmeden, canını ortaya koyup bu ülkeyi savunan, ”savaşmanın değil, ölmenin” emredildiği binler’i, çocuklarımız, gençlerimiz, milletimizin anmasını, üstelik bunu, bu millet, her defasına övgüyle, her defasında sevinçle, her defasında sıkılmadan, her defasına minnetle yaparken, kaldırma cürretini gösterebiliyorsunuz?
    siz kimsiniz ki, üç-beş çapulcu bir araya gelip bu ülkede yıllardır süregelen gelenekleri, halkın, atası için severek, can-ı gönülden yaptığı bazı şeyleri, sırf amaç edindiğiniz şeye ters düşüyorlar diye kaldırabiliyorsunuz?
    siz ne biçim insanlarsınız yahu?
    10 kasımlarda hiç mi ağlamıyorsunuz? 29 ekimde, 30 ağustosta hiç mi sevinç gözyaşı dökmüyorsunuz? ”istiklal marşları kaldırılacak” lafı ağzınızdan dökülürken, hiç mi o binlerce insanın ahından korkmuyorsunuz? hiç mi saygınız yok tarihe, hiç mi saygınız yok bu ülkeyi kanla sulayan, yokluk, sefaletin içindeki bir toprak parçasını dünya devletlerinden öne çıkan biri haline getiren adamlara?
    ha eğer diyorsanız ki evet, biz buyuz, türk tarihini de, milli değerlerimizi de hiçe sayıp bunu yapacağız, kaldıracağız istiklal marşını, o zaman okumayın bunları.
    ama yüreği taşlaşmamış, bu ülkenin tarihini, bu ülke insanının fedakarlığını bilen, bir ”türk” olabilmiş, gerçekten bir türk gibi düşünebilen milyonlarca insan, yapmayın, etmeyin.
    istiklal marşının, andımızın kaldırılmasına göz yummayın. bilin ki o marş 10 kıtadan, haftada 20 dakika ayrılıp, artık bir zorunluluk haline gelmiş bir şiirden çok, ama çok daha fazlası.
    düşünün, biraz daha düşünün:
    ne mutlu, türk’üm diyene!

    saliha
    09 Kasım 2010 - 11:00

    istiklal marşını zorunlu olmaktan çıkaracak bu madde için referandum istiyorum!!!

    alper
    06 Kasım 2010 - 22:28

    yeni alınan ve milli değerlerden milletizi özellikle gençlerimizi soyutlamaya çalışmaya yönelik bu uygulamayı şiddetle reddediyorm.bu konuda tüm halkımızı protestoya davet ediyorm.bunun arkasından daha ne gelecek merak ediyorm yakındada bayrağın rengini değiştirmeye çalışırlarsa hiç şaşırmam okullardaki atatürk büstü yerinede bakalım kimlerin büstünü koyarlar meçhul …milletimizde sanki derin bir uykuda hipnozlanmış gibi her ne olursa kabul etmeye hazır. bu gaflet uykusundan uyanmaları için umarım çok geç olmaz.bunlar sonun başlangıcı uyanın ey halkımız

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir