Kulluğun Hakikati Nedir? Allah'a Kul Olmanın Şartları

Kulluğun Hakikati Nedir? Allah’a Kul Olmanın Şartları

Unvan-i Basri bir gün Ehlibeyt İmamlarından 6.’sı olan İmam Caferi Sadık’ın huzuruna gelerek onun ilminden faydalanmak istediğini söyledi.

İmam ona şöyle buyurdu:

Ey Unvan-i Basri! İlim, öğrenmekle elde edilmez; ilim, Allah’ın hidayet etmek istediği kişinin kalbinde parlayan bir nurdur. Öyleyse eğer ilim istiyorsan ilk önce kulluğun hakikatini kalbinde oluştur ve ilmi, amel ederek talep et ve sana anlama vermesi için Allah-u Teâla’dan yardım iste.

Sponsorlu Bağlantılar
Sponsorlu Bağlantılar

Dedim ki: “Ey şerefli zat!”

İmam: “Eba Abdullah diye hitap et” buyurdu.

(Bunun üzerine) dedim ki: “Ya Eba Abdullah! Kulluğun hakikati nedir?”

İmam şöyle buyurdu:

Kulluğun hakikati üç şeydedir:

1- Kul kendisini Allah’ın kendisine verdiği şeylerin mâliki olarak görmemeli. Zira kullar bir şeye malik olmazlar, malı Allah’ın malı olarak görürler ve O’nun buyurduğu yolda harcarlar.

2- Kul işlerin tedbirinde (düzenlemesinde) kendini güçsüz ve âciz görmelidir.

3- Kendini Allah’ın emir ve yasaklarını yerine getirmekle meşgul etmelidir.

O halde kul kendini malların mâliki olarak görmezse malları Allah yolunda harcamak onun için kolay olur. İşlerinin tedbirini, müdebbir olan Allah’a bırakırsa, dünya musibetlerine tahammül etmek onun için kolaylaşır. Allah’ın emir ve yasaklarını yerine getirmekle meşgul olursa, değerli vakitlerini kavga ve övünmeyle zayi etmez.

Allah-u Teâla bir kulunu bu üç şeyle aziz kılarsa dünya, şeytanlar ve mahlûkat, artık ona kolay gelir. Bu durumda malını çoğaltmak ve övünmek için mal talep etmez, halkın yanında izzet ve üstünlük vasıtası sayılan şeyi istemez ve değerli vakitlerini boşuna geçirmez. Bu takvanın ilk derecesidir. Zira Allah-u Teâla Kur’ân’da buyurmuştur ki:

Sponsorlu Bağlantılar

“İşte âhiret yurdu; biz onu, yeryüzünde büyüklenmeyen ve bozgunculuk yapmak ve istemeyenlere (armağan) kılarız. (Güzel) akıbet de takva sahiplerinindir.” (Kasas 83)

Sponsorlu Bağlantılar

Benzer Yazılar


Henüz yorum yok! İlk yorumlayan siz olun.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir