Kategoriler
Faydalı Bilgiler Kültür/Sanat

Kastamonu Şehrinin Neleri Meşhur?

Kastamonu Şehrinin Neleri Ünlü?

-Cehennem Deresi Kanyonu: Cehennem Deresi Kanyon Vadisi,Ardanuç ilçe merkezinin 7 km kuzeybatısında ve Artvin-Ardanuç karayolunun 25. km’sinde bulunmaktadır.Dünyanın belli başlı kanyonları arasındadır. İçerisine doğru ilerledikçe ilginç manzaralarıyla ilgi çekmektedir.

Sponsorlu Bağlantılar

-Ilgarini Mağarası: Mağaraya, Derebucağı Köyü’nden yaya ya da katırlarla ulaşılmaktadır. Yolculuk ormanda yapıldığından köyden rehber almak gerekmektedir.Ağızdan 250 m derine inen mağara, ülkemizin dördüncü derin mağarasıdır. Prehistorik açıdan önem taşıyan 858 m uzunluğundaki mağaranın girişinde, Bizans dönemine tarihlenen yaklaşık on hanelik bir köy yıkıntısı saptandı.

-Tosya Pirinci:

Demir             : 0,2 mgr

B1                   : 0,1 mgr

B2-B3            : 0,3 mgr

-Taşköprü Sarımsağı: Asırlar boyu halk tarafından her derde deva olarak kullanılan ve Ibni Sina’nın eserlerinde yer alan sarımsak, bugün modern tıbbın da önemli bir hammaddesi konumunda… Eski çağlardan günümüze, sarımsak yalnız damak tadı için değil daha çok tedavi edici amaçlarla kullanılmıştır.

-lgaz Dağı Milli Parkı: Orta Anadolu’dan Kuzey Anadolu’ya geçiş kuşağında yükselen Ilgaz Dağlık yöresinin arazi yapısı genellikle serpantinler,şistler ve volkanik kayaçlardan meydana gelir. Sahada yer yapısı kadar dağ oluşum hareketleri yönünden de ilgi çekici örnekler bulunmaktadır. Ülkemizin en uzun ve en hareketli kırık hattı olan kuzey Anadolu fayı,Ilgaz Dağının güney eteklerinden geçer. Ayrıca saha değişik karakterde vadiler sırtlar ve doruklardan meydana gelir, üstün peyzaj güzellikleri sunan jeomorfolojik yapıya sahiptir.

-Kır Pidesi: Yapılışı
Karıştırma kabımızın içine unumuzu döküyoruz, ortasını havuz şeklinde açıyoruz, içine yaş mayayı, sıvı yağ, yoğurdu, haşlanmış rendelenmiş patatesi rendeliyoruz. Çünkü: hamurumuzun yumuşak olmasını sağlayacaktır hemde hamura lezzet katacaktır, tuzuda ilave edip hamurumuzu kulak memesi yumuşaklığına gelene kadar yuğuruyoruz ve mayalanmaya bırakıyoruz. Mayalandıktan sonra hamurumuzu yumurta büyüklüğünde bezelere ayırıyoruz, yapmış olduğumuz bezeleri uzun bir şekilde açıp, içine yapmış olduğumuz harçı ekliyoruz ve kenarını hafif kapatıyoruz, isterseniz tamamını kapalı pide yapabilirsiniz. Fırın tepsisine dizip 180 derecedeki fırına veriyoruz ve nar gibi kızartıyoruz, fırından çıkar çıkmaz tereyağı hamurun üzerine sürüyoruz ve yumuşacık bir pidemiz oluyor.