Dünya Benzeri Yeni Bir Gezegen Daha Bulundu: Kepler-452b Gezegeni

Yeni Keşif: Kepler-452b Gezegeni

Uzayda hayat var mı yok mu diye yıllardır araştırmalar yapan NASA, yeni bir gezegen keşfettiğini duyurdu. Özellikle dünya ile benzer özelliklerde gezegenler arayan NASA, yeni keşfettiği Kepler-452b isimli bu gezegenin dünya ile benzer niteliklere sahip olduğunu duyurdu.

NASA tarafından Kepler uzay teleskobu ile Kepler-452b ismi verilen yeni bir gezegen kefedildi. Kepler-452b gezegeni yaklaşık olarak dünyadan %60 daha büyük. Kepler-452b gezegeni Güneş’ten %4 daha büyük, %10 daha parlak ve 1.5 Miyar yıl daha yaşlı olduğu açıklandı. Kepler-452b gezegeni G2 türü yıldızı etrafındaki dönüşünü 385 günde tamamlıyor. Her şeyden önemlisi ise sıvı barındırıyor olabileceği ihtimali ve yıldızına yaşama uygun uzaklıkta olduğu ihtimali.

Kepler-452b

İnsanoğlunun önündeki en büyük engel ise Dünya’ya 1400 ışık yılı mesafede yer alması olarak gösteriliyor. Yani şimdilik bu gezegene gitmek imkansız. Işık hızında hareket edebilsek bile bu gezegene ulaşmamız 1400 yıl sürecek. Bu yüzden bu gezegene ulaşmak için ışık hızından (1.079.252.850 km/saat) daha hızlı gitmemiz gerekir.

Ayrıca bu teleskop ile Kepler-452b gezegenin 1400 ışık yılı önceki halini görebiliyor. Yani bu gezegen şuanda bu özelliklere sahip olmayabilir. 1400 yıl da yolculuk yapacağımızı varsayarsak, 2800 yıl zaman geçecek demek. Bu da bu süre içerisinde gezegenin, yok olma, üzerinde eger varsa suları kaybetme gibi durumlarla karşılaşabileceğini gosteriyor.

Benzer Yazılar

Henüz yorum yok! İlk yorumlayan siz olun.