Nikotin ve Sigara Bağımlılığını Önleyen Aşı

Sigarayı bırakmak artık çok kolay

Sigara bırakmak isteyenlerin karşısına çıkan en büyük engel bağımlılıktır. Sigara bağımlılığı yani diğer bir tabirler nikotin bağımlılığı kişinin sigarayı bırakmasını engelleyen en önemli faktör. Bilim adamları bu faktörü ortadan kaldıracak bir aşı geliştirdi.

Amerika’da Scripps Araştırma Enstitüsü bilim adamları tarafından geliştirilen aşı, sigara yani nikotin bağımlılığını ortadan kaldırıyor. Bu aşı nikotini vücudun yabancı madde olarak algılamasını sağlayarak nikotin ihtiyacını ortadan kaldırıyor.

Fareler üzerinde denenen aşı etkili oldu ve nikotini yabancı ve zararlı bir madde olarak algılanmasını sağladı. Aşıdan sonra farelerde antikor üretimi arttı ve bağışıklık sisteminin tütünle etkili biçimde mücadele ettiği görüldü.

rp_sigara-içen.hmedium.jpg

Sadece sigara değil başka bağımlılıklara da çare olacak

Bilim adamı Janda, bu şekilde bağışıklık sisteminin yabancı ve zararlı olarak algıladığı maddeye tepki göstererek, nikotin moleküllerinin yayılmasını ve beyne ulaşmasını önlediğini vurguladı. Ne zaman insanların katılımıyla test edileceği henüz bilinmese de aşının başka bağımlılıklarla mücadelede de etkili olabileceği kaydedildi. Araştırma sonuçları ise “Journal of Medicinal Chemistry” dergisinde yayımlandı.

Benzer Yazılar

Henüz yorum yok! İlk yorumlayan siz olun.