Bilim Faydalı Bilgiler

Dünyanın En Uzun Süre Yaşayan Omurgalı Canlısı: Köpekbalığı

400 Yıldır Yaşayan Köpekbalığı

Dünyanın en uzun süre yaşayan omurgalı canlısı için bilim adamları yeni bir buluşa imza attı. Kopenhag Üniversitesi bilim adamları Grönland dolaylarında tespit ettikleri bir köpekbalığının yaklaşık 400 yaşında olduğu tespit etti.

Bilim adamları bu köpekbalığının 400 yıldır yaşadığını gösteren belirtiler elde ettiklerini söyleyen bilim adamları aynı zamanda bu köpekbalığının yavaş hareket ettiğini ve ortalama saatte 1 mil hızla ilerliyor. Bu köpekbalığının uzunluğunun ise yaklaşık 20 feet (6.089 metre) olduğu belirtiliyor.

Ayrıca bkz: Dünyanın en uzun yaşayan canlısı

en uzun yaşayan gri köpek balığı

Gri Köpekbalığı

Bilim adamlarının bu araştırması Science Dergisi’nde yayımlandı. Buna göre gri köpekbalığı olarak bilinen bu köpek balığının doğumundan sonra her tıl 1 cm büyüdüğü tespit edilmiş. Gri köpekbalığının yaşını tespit etmek için zorlu testler yapıldığını söyleyen University Of Copenhagen Deniz Biyoloğu John Steffensen; bu testler sonucunda ise 400 yıllık bir sonuca ulaştıklarını söyledi.

Gri köpekbalığının yaşını belirlemek için ağır izotop yöntemli testi yapan bilim adamları aynı zamanda canlının uzunluğu ile radyokarbon tarihleri ilişkilendiren bir teknik de kullandı. Bu testler sonucunda köpekbalığının 392 yaşında olduğu ve dolayısı ile 1624 yılından doğduğu tahmin edildi.

Normal gri köpekbalıkları ortalama 132 ila 156 yıl arasında yaşamaktaydılar.