Bilim

Organları ve Yaraları İyileştiren Nanoçip Yapıldı!

Mucize Nanoçip

Ohio State Üniversitesi Wexner Tıp Merkezi ve Ohio State Mühendislik Üniversitesi’ndeki araştırmacılar, tedavi amaçlı hastanın vücudundaki herhangi bir hücre türünü üretebilen yeni bir teknoloji geliştirdiler ve bu teknolojiye Tissue Nanotransfection (TNT) ismini verdiler. Bu teknoloji sayesinde, yaralı dokuları onarmanın yanı sıra, yaşlanan organlar, kan damarları ve sinir hücreleri de dahil yaşlanan dokuların işlevini yerine getirmesi sağlamak için kullanılabilir. Bu yeni nanoçip teknolojisi kullanılarak, yaralı ya da zarar görmüş organlar yenileri ile değiştirilebilir. Bu araştırmanın sonuçları Nature Nanotechnology dergisinde yayımlandı.

Araştırmacılar bu deneyleri fareler ve domuzlar üzerinde yaptı. Çalışmada araştırmacılar, yaralanan ve kan akışından yoksun bacaklarda cilt hücrelerini vasküler hücreler haline getirmek için yeniden programlayabildiler. Bir hafta içinde yaralı bacakta aktif kan damarları göründü ve ikinci haftaya kadar bacak tamamen kurtuldu. Laboratuar testlerinde bu teknolojinin cilt hücrelerini yeniden programladığı görüldü.  Beyni hasarlı farelerin sinir hücrelerinde test edildiğinde, farelerin inmeden kurtulmasına yardımcı olduğu görüldü.

Cihaz, canlı deri hücrelerinin fonksiyonlarını değiştirmek için anında yeni DNA veya RNA gönderiyor. Bu çip sayesinde başarı oranı %98’lere kadar çıktı. Bu teknoloji ile cilt hücrelerini tek bir dokunuşla herhangi bir organ elementine dönüştürmek mümkün oluyor. Bu çip ile işlem bir saniyeden bile az sürüyor ve ardından hücrenin yeniden programlanması başlıyor. Bu teknoloji, vücudumuzdaki hücrelerin bağışıklığını da gözetimin altında tutar, bu yüzden bağışıklığı bastırmaya da gerek kalmaz.

TNT herhangi bir laboratuar esaslı prosedür gerektirmez ve bakım noktasında uygulanabilir. Bu cihaz ile hastalar küçük bir elektrik yüküne maruz kalmaktadır ve çoğu kişi bunu hissetmez. Yapılan açıklamada cihazın geliştirilmeye devam ettiği söylendi. Araştırmacılar, insanların bu teknolojiyi test etmesi için gelecek yıl klinik araştırmalar başlatmayı planladıklarını söylüyor.

Bu teknolojinin nasıl çalıştığını anlatan videoyu da aşağıdan izleyebilirsiniz.